Thursday, December 28, 2006

Avslut

Slutet närmar sig.

2006 var året som jag fyllde 25 år och firade vilt i tre dagar. Det var mitt första år som sambo och jag blev inte utkastad en enda gång. Jag skrev en examensuppsats i evigheter. Jag var på Gotland, i skärgården, i Falun, Helsingfors, Barcelona och Tallinn, men inte i Frankrike, Afrika eller Asien en enda gång... Jag slutade plugga och jag sökte hundra jobb. Jag fick ett jobb och tog ingen sommarsemester. Jag förlorade mitt jobb och blev ofrivilligt ledig på vintern.

Jag har läst många böcker under året och sett många filmer och shower. Jag har lärt mig en hel del och börjat tro på slumpen snarare än ödet. Jag ska söka hundra jobb igen nu och vara lite mindre blåögd.

Allting har en mening, även om den ibland är svår att förstå.

Slutet närmar sig.

Och det känns helt okej.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home