Sunday, December 31, 2006

Budskap

Innan jul gjorde jag en beställning på Bokus med julklappar till mig själv. En av böckerna jag beställde var Mediekommunikation - Hur du når ut med ditt budskap i press, radio och tv. Jag har läst den boken nu och den var grym.

Boken ger konkreta tips på hur man utvecklar goda medierelationer, skriver pressmeddelanden, ordnar presskonferenser, hur man bör bete sig i en intervjusituation och hur man skapar publicitet kring sitt företag eller sin organisation.

Allt det som var spännande med min femåriga utbildning och allt det som jag har velat lära mig fanns i den här boken. På 142 sidor luftigt layoutade sidor fick fem års studier plats.

Ironiskt. Men häftigt på något sätt.

(Hoppas nu bara att ingen annan läser boken...)

1 Comments:

Anonymous Haydee said...

"hur man skapar publicitet kring sitt företag eller sin organisation" -delen låter intressant för min sambos skull. Jag får ta och tipsa honom om boken.

Gott nytt år på dig!!

2:46 pm  

Post a Comment

<< Home